Zabawy rytmiczne i słuchowe
Logopedyczne zabawy z dziećmi – część 3
Zabawy rytmiczne i słuchowe
- „Co słyszę?” – zamykamy oczy i nasłuchujemy dźwięków z otoczenia, nazywamy je.
- „Skąd dochodzi dźwięk” – prezentujemy dzieciom różne dźwięki np. budzik, uderzająca piłka, grzechotka…, dzieci wskazują skąd dochodzi dźwięk.
- „Rozmowa dzwoneczków, grzechotek”:
- potrząsamy dzwoneczkami, grzechotkami– dziecko nam odpowiada, potem możemy zamienić się rolami.
- „Ptaszki” – dzieci naśladują ptaszki, chodzą, biegają lub skaczą w rytm muzyki. Rękami naśladują ruchy skrzydeł. Na przerwę w muzyce ptaszki lecą do gniazdek.
- „Samoloty” – dzieci przykucają, trzymają ręce-skrzydła w bok. Startują, gdy usłyszą muzykę i wznoszą się wyżej razem z muzyką, gdy usłyszą niskie dźwięki obniżają lot, gdy muzyka ucichnie lądują.
- „Wędrowanie ze śpiewem” – śpiewamy „Pani Janie”, dzieci przemierzają wyznaczoną drogę od domku do domku tak, aby melodia skończyła się po dojściu do drugiego domu.
- „Plecy – bębenek” – dzieci siedzą w parach, jedno za drugim, jedno z nich gładzi, puka, pociera partnera po plecach, drugie odzwierciedla te dźwięki grając na bębenku.